close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יצירתיות: לשלב את הכישרון שלכם בעולם המחר

אור גינתיט חשוון, תשעט28/10/2018

לפעמים אנחנו נמצאים במצב בחיים שחסר לנו קצת מעוף, אם מדובר בשינוי קריירה, כניסה לעולם דיגיטלי, או סתם רצון למצוא תחביב חדש, את זאת ניתן לממש על ידי פיתוח ושדרוג הכישרון שלנו, איך? בעזרת פיתוח היצירתיות והאמנותיות שבנו – מה הם הקשרים בין שני הדברים? באילו תחומים הם עוזרים? ואיך ניתן לעודד את התפתחותם?

תגיות:
צילום: shutterstock
פעמים רבות כאשר אומרים יצירתיות מתכוונים למעשה לנטיות אמנותיות. למרות שיש קשר בין יצירתיות ואמנותיות, הדברים אינם זהים. יצירתיות היא היכולת לפתור בעיות באופן חדשני, "מחוץ לקופסה".
אמנותיות היא כשרון ליצור דברים שלא על פי תבנית קבועה ועל פי שיקול דעת ופרשנות אישית של האמן. לרוב, כאשר מדובר על אמנות מדברים על סוגי אמנות מוכרים: ציור ורישום או מוסיקה, ביצירתיות ניתן להתקל בכל תחום בחיים: במדיה דיגיטאלית, בתכנון הנדסי ואפילו בסוגי עבודות דוגמת עריכת דין או ניהול פיננסי. כילדים, דפוסי המחשבה שלנו עדיין אינם מקובעים. עדיין לא למדנו את הדרך ה"נכונה" לפתור דברים. ככל שמתבגרים ולומדים דרכים מוכרות וידועות לפתרון בעיות, כך הנטייה לחפש פתרונות שהם מחוץ למסגרת המוכרת פוחתת, אלא אם כן מקפידים לשמור ולטפח את היצירתיות בכל שלבי החיים. היצר היצירתי עוזר לנו בחיי היומיום – בעבודה, בבית וגם בטיפוח תחביבי פנאי. קחו לדוגמה נושא כמו בישול: אפשר תמיד לבשל על פי מתכון ולכך לא צריך יצירתיות מיוחדת אבל מה קורה אם רוצים להכין מנה חדשנית ממה שיש במקרה במקרר? לשם כך יש צורך לחשוב מחוץ לקופסה. לחדש. ליצור.

איך שומרים על "שריר" היצירתיות?
כדי לשמור על היכולת ליצור ולמצוא פתרונות חדשים ויצירתיים, כדאי להקפיד ולטפח חלק זה כל הזמן.
את הפן היצירתי מומלץ לשלב בעולם המתחדש הדיגיטלי. אם בעיצוב אפליקציות, משרדי דיגיטל ופרסום, עיצוב אתרים או סתם בפתיחת בלוג או עמוד אינסטגרם יצירתי ומגניב. אחת הדרכים הכי טובות למשל להעביר את היצירתיות בעולם החדש היא לעבור קורס עיצוב גרפי.

קורס עיצוב גרפי יתאים עבור כל אדם המחפש לשמור על הכושר היצירתי שלו. להתאמן בהפעלת השיקולים הנדרשים על מנת לספק פתרונות שהם גם פרקטיים וגם אסתטיים. השילוב בין הטכנולוגי ליצירתי עוזר להתחבר אל התחום, בסביבה שכיום היא הנחשקת ביותר – הסביבה הטכנולוגית.

במסגרת קורס עיצוב גרפי לומדים לשלב בין טכנולוגיה ואמנות, לתעל את היצירתיות למתן פתרונות למגוון מצבים שמשמשים גם למקומות עבודה. אדריכל נדרש לתת פתרונות ויזואליים הנדסיים, מעצב אתרים נדרש לתת פתרונות שימושיים ונוחים עבור המשתמשים. תחומים נוספים עושים שימוש בצומת שבין הוויזואלי, לתקשורתי והיצירתי כדי לתת מגוון פתרונות, מקצועות כמו: מעצבי אופנה, פרסומאים ,בלוגרים, מעצבי מוצרים, אושיות רשת וכו'.

עד כמה מקורי הוא מקורי?
כמעט בכל תחום נמצא את גאון הדור שקבע שגאונים אמיתיים יודעים לקחת את מה שדרוש להם שכבר קיים ולשלב אותו באופן חדשני. אין כמעט צייר שלא שאב השראה מציורים אחרים. גם במדע, החידושים הגדולים אינם בהכרח כרוכים בהגדרת דבר שהוא חדש לחלוטין, לרב מדובר על אופן הסתכלות שונה, סידור מחדש של דברים קיימים המייצרת סדר חדש.

גם לפני אינשטיין ידעו מה זה זמן, מה זה מאסה, מה היא מהירות. אינשטיין לקח את המושגים הללו והגדיר באמצעותם את תורת היחסות. דרך חדשה להסתכל על דברים ולהבין אותם. אנשים יצירתיים חושבים בצורה של התבוננות בכיוונים רבים, באופן רב-ממדי המערב תחומים ותהיות שונות. ביצירתיות אין בהכרח תשובות נכונות אלא דרכים שונות לפתור את אותה הבעיה. ככל שלאדם יש ידע רב יותר, היכולת שלו לשלב בין תחומי עניין מרובים גבוהה יותר. אדם שמכיר יצירות אמנות יוכל לשלב השפעות שמגיעות מתחום זה לנושאים אחרים, ובאופן דומה גם תחומים אחרים: מוסיקה, מדעים, היכרות של עולם החי, היסטוריה או אנתרופולוגיה. כל תחום יכול להשפיע וניתן "לגנוב" ממנו רעיונות ולשלבם בפתרון, גם אם הפתרון הוא מתחום שונה לחלוטין.

יצירתיות היא תחום שעוזר להתמודד עם בעיות, קטנות וגדולות. יצירתיות עוזרת בהתמודדות עם חיי היום יום, בעיות קשות בהן ניתן להיתקל במקום העבודה או הלימודים, וכמובן עם היכולת לייצר וליזום פתרונות שיכולים להתגלות כפורצי דרך. ככל שמכירים יותר דפוסים מקובלים לפתרון בעיות כך הנטייה לחפש פתרונות שונים קטנה ורצוי למצוא דרכים לאמן את היצירתיות ולשמור עליה חיה ומתפתחת. בדרך ניתן להיעזר בקורסים מקצועיים שאיתם תקבלו את הכלים כדי לממש את הפוטנציאל שבכם ולהגיע לפתרונות חדשניים על ידי שילוב פתרונות קיימים בדרך שעדיין לא חשבו עליה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה